четверг, 12 января 2017 г.

Острікова: податкова міліція з 01 січня – поза законом, ВР її випадково ліквідувала

Нардеп Тетята Острікова заявила, що податкова міліція з 01 січня 2017 року «знаходиться поза законом».

«Відповідний розділ ХVІІІ-2 «Податкова міліція» виключений з Податкового кодексу, що набуло чинності з 01.01.17 року. Планувалося, що норма про ліквідацію податкової міліції набуде чинності разом з новим законом про створення фінансової поліції, ймовірність прийняття якого цим складом Ради близька до нуля. Тобто ніколи. Так і голосувалося при цій умові.
Однак, в законопроекті змінили номер пункту про податкову поліцію, а в перехідних положеннях, які стосуються набрання чинності відповідними нормами - номер змінити забули. І виходить, що пункт 134 про виключення з Податкового кодексу розділу ХVІІІ - 2 «Податкова міліція» набрав чинності. Про одне тепер шкодую, що не голосувала за цей закон.

Якщо серйозно, то йдеться про пункт 134 з закону № 1797-VIII від 21 грудня 2016 поку про внесення змін до Податкового кодексу України, який звучить так: «134. Розділ XVIII2 виключити». А ось пункт з цього ж закону щодо набуття чинності його нормами: "ІІ. Прикінцеві та перехідні положення 1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2017 року, крім: ... пункту 133 розділу І (щодо виключення розділу ХVІІІ-2) − з дня набрання чинності законом, який визначає правові основи організації та діяльності центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов’язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об’єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України, та інших осіб, з якими цей орган взаємодіє.»

Як видно, пункту 134 немає в переліку виключень, норми яких набувають чинності разом з законом про створення служби фінансових розслідувань. Це означає, що зараз немає правових підстав для діяльності податкової міліції, у неї немає законних прав та визначених законом повноважень. Однак, і сам орган в установленому порядку, відповідно до закону, не ліквідований, правонаступник його не визначений, кримінальні провадження, справи та документи нікому не передані, підслідність злочинів в КПК, зокрема про ухилення від сплати податків, залишилася за податковою міліцією. Де-юре, правовий статус податкової міліціі наразі – «поза законом». Де-факто, вона не ліквідована, співробітники не звільнені, провадження не передані, продовжує свою діяльність.

З ситуації можна вийти двома шляхами:

1) отримати певне роз`яснення (на мою думку, сумнівне з точки зору правової чистоти) про те, що це технічна помилка і пункт 134 закону має набути сили разом з відповідним законом про створення фінансової поліції; або

2) внести зміни в Податковий кодекс, пройшовши через процедуру розгляду законопроекту, передбачену Законом України «Про Регламент».

Але є і третій варіант. Якщо з Божою поміччю сталася така "прикра" помилочка, треба використати момент для розгляду та ухвалення нового закону про створення фінансової поліції. Це до речі і на виконання Коаліційної угоди, і перед МВФ вже прострочене зобовязання. І законороект відповідний номер 4228 про фінансову поліцію вже давно підготовлено і внесено в Парламент», - зазначила Т. Острікова.

_________________________________ 

EEFGroup
Воствчно-Европейская Финансовая Группа
кредит, инвестиции, лизинг

Комментариев нет: